17 maja, 2024

Kamienna Góra czeka na S3

To już 51 tydzień prac na budowie drogi ekspresowej S3 na odcinku od Bolkowa do granicy państwa. Przypominamy, że ma ona dobiegać do Pragi po czeskiej stronie.

GDDKiA poinformowała o pracach na terenie budowy drogi S3, czyli zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ do granicy państwa. Przypominamy również, że na odcinku od Kamiennej Góry do granicy państwa powstanie w sumie 17 obiektów inżynieryjnych. Najdłuższy z nich to wiadukt WS-54 – 585 metrów.

Szczegółowe informacje na temat postępów na placu budowy można znaleźć na https://s3-kamiennagora-granicapanstwa.pl/aktualnosci.html

Tydzień 51/2021 – 18.12.2021 r. – 24.12.2021 r.

W pięćdziesiątym pierwszym tygodniu 2021 r. (18.12.2021 r. – 24.12.2021 r.) na terenie budowy pracowało średnio 206 jednostek sprzętowych (koparki, spycharki, równiarki, wozidła, dźwigi, walce, betonowozy, podnośniki koszowe, zagęszczarki) oraz 923 osoby.

W zakresie robót drogowych na obszarze węzła Kamienna Góra Północ, węzła Kamienna Góra Południe, węzła Lubawka, oraz przy trasie głównej i drogach poprzecznych wykonano:

Wykop – 19610 m³

Wykonanie rowów – 400 m³

Wykonanie przepustu drogowego – 2 szt.

W zakresie robót mostowych:

WD-39: betonowanie kapy chodnikowej na dojeździe P1 strona lewa – 5 m³.

WS-40: sprężanie i nasuwanie ustroju nośnego segment szesnasty strona prawa i lewa – 100%, zbrojenie ustroju nośnego segment siedemnasty strona prawa i lewa – 30%, betonowanie ustroju nośnego segment siedemnasty strona prawa – etap I – 100%, montaż stali sprężającej segment siedemnasty strona prawa – etap I – 100%, betonowanie filarów P11 strona lewa – 100%, zbrojenie filarów P12 strona prawa i lewa – 100%.

WS-41: zbrojenie i deskowanie płyty ustroju nośnego segment drugi strona prawa – 15%, montaż wypełnień belek prefabrykowanych segment drugi strona prawa – 100%.

WD-43: wykonanie drenażu za przyczółkiem P3 – 25%.

MS-44A: montaż dylatacji – 100%.

WS-45: montaż belek prefabrykowanych strona prawa – 55%, rozbiórka deskowania ustroju nośnego strona lewa – 100%.

WS-45A: montaż dylatacji – 100%.

MS-46: betonowanie wnęk dylatacyjnych – 100%.

WD-46A: betonowanie ścianki zaplecznej P3 – 100%, betonowanie kap chodnikowych ustroju nośnego – 90%.

WS-47: sprężenie i nasuwanie segmentu osiemnastego strona lewa – 100%, betonowanie ustroju nośnego segment osiemnasty strona prawa i lewa – etap II – 100%, deskowanie, zbrojenie i betonowanie poprzecznic P9 i P8 strona lewa – 100%.

WS-49: sprężanie kabli uciąglających – 31%.

WS-52: wyburzenie stanowiska do nasuwania – 80%, montaż ciosów i łożysk – 20%, sprężenie zewnętrzne – 85%, betonowanie skrzydła P1 strona prawa – 100%.

WS-54: sprężenie zewnętrzne – 50%, wymiana łożysk – 15%, zbrojenie kap chodnikowych na odkładzie – 35%.

WS-57: betonowanie poprzecznic P6 i P7 strona lewa – 100%, montaż belek prefabrykowanych – 100%.

WS-57A: betonowanie ustroju nośnego przęsło 6 i 7 strona prawa – 100%, betonowanie ustroju nośnego oraz poprzecznicy nad podporą 8 strona prawa – 100%, deskowanie poprzecznic P2, P3, P4, P5 strona lewa – etap I – 100%.

MS-58: zbrojenie i deskowanie ustroju nośnego – 35%.

PZ-44: wykonanie zasypki prefabrykatu – 100%.

PZ-45: wykonanie zasypki prefabrykatu – 85%.

Roboty branżowe:

Kanalizacja deszczowa: kontynuacja wykonania kanału, montaż studni, montaż wpustów na kolizjach: KD44, KD48, KD74, KD5 w ilościach:

– studnie – 3 szt.

– kanał – 190 mb.

Budowa kanału teletechnicznego:

– kanał technologiczny – montaż studni kablowej – 4 szt.

Melioracje:

– rów melioracyjny R-H – roboty ziemne – odhumusowanie, wykopy, profilowanie skarp – 20 mb.

– rów melioracyjny R-J – roboty ziemne – odhumusowanie, wykopy, profilowanie skarp – 30 mb.

– rów melioracyjny R-J – umocnienie dna i skarp rowu kiszką faszynową na geowłókninie – 79 mb.

Budowa oświetlenia drogowego:

– wykonanie trasy kablowej – 100 mb.

– instalacja elektryczna w skrzynkach mostu – 50%.

Budowa systemu zarządzania ruchem:

– wykonanie trasy kablowej – 160 mb.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *